دوره 13، شماره 6 - ( بهمن و اسفند 1398 )                   جلد 13 شماره 6 صفحات 450-462 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Abedini A A, Irani H, yazdani H. Marketing Channel Problems of Herbal Medicines from the Perspective of Pharmaceutical Distribution Companies. payavard. 2020; 13 (6) :450-462
URL: http://payavard.tums.ac.ir/article-1-6925-fa.html
عابدینی علی، ایرانی حمیدرضا، یزدانی حمیدرضا. مسایل کانال بازاریابی داروهای گیاهی از منظر شرکت‌های پخش دارو. پیاورد سلامت. 1398; 13 (6) :450-462

URL: http://payavard.tums.ac.ir/article-1-6925-fa.html


1- دانشجوی دکتری مدیریت استراتژیک، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
2- استادیار گروه مدیریت بازرگانی و کسب‌وکار، دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران ، hamidrezairani@ut.ac.ir
3- استادیار گروه مدیریت بازرگانی و کسب‌وکار، دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران
چکیده:   (597 مشاهده)
زمینه و هدف: امروزه به دلیل تنوع محصولات و برندهای داروهای گیاهی اعم از تولید داخلی و وارداتی، رقابت بر سر گسترش بازار و فروش بیشتر محصولات در میان شرکت‌های تولیدکننده­ی داروهای گیاهی به رقابت علمی و تاکتیکی مبدل شده است. شرکت‌های تولیدکننده­ی داروهای گیاهی می‌توانند با شناسایی مشکلات شرکت‌های پخش دارو آن‌ها را بهتر ارزیابی کنند و با یافتن پاسخ‌های بهینه برای مشکلات آنان می‌توانند مزیت رقابتی خود را در بازار حفظ کنند. ازاین‌رو هدف این پژوهش، شناسایی مشکلات کانال بازاریابی داروهای گیاهی از منظر شرکت‌های پخش دارویی می‌باشد.
روش بررسی: در پژوهش حاضر، با مصاحبه‌های اکتشافی، مشکلات کانال بازاریابی داروهای گیاهی از منظر شرکت‌های پخش دارویی شناسایی و با استفاده از روش تحلیل محتوا تحلیل شد. جامعه­ ی پژوهش را مدیران شرکت‌های پخش دارویی استان تهران تشکیل می‌دهند که از این میان 16 نفر با روش نمونه‌گیری غیراحتمالی قضاوتی و گلوله برفی به‌عنوان نمونه انتخاب شدند.
یافته‌ها: نتایج پژوهش نشان داد که مشکلات کانال بازاریابی داروهای گیاهی در عناصر آمیخته­ی بازاریابی خدمات، در هفت عنصرِ محصول، قیمت، توزیع، ترفیع و تبلیغ، فرایندها، شواهد فیزیکی و افراد جای گرفتند.
نتیجه‌گیری: دولت و قوانین نیز علاوه بر عناصر آمیخته­ی بازاریابی خدمات می‌تواند به‌عنوان عامل مداخله‌گر بر مشکلات کانال بازاریابی این داروها از منظر شرکت‌های پخش دارو اثر بگذارد.
متن کامل [PDF 499 kb]   (515 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت خدمات بهداشتی درمانی
انتشار الکترونیک: 1398/12/27

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله پیاورد سلامت می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2020 All Rights Reserved | Journal of Payavard Salamat

Designed & Developed by : Yektaweb