روش بررسی: این مطالعه یک پژوهش کیفی میباشد که شرکت کنندگان آن شامل رابطین شاغل به تعداد 60 نفر، قطع همکاری کرده 20 نفر و مربیان آنان 35 نفر بودند که به روش نمونه گیری مبتنی بر هدف انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات از بحث متمرکز گروهی و از مصاحبه انفرادی نیمه ساختاریافته و برای تحلیل آنها از روش تحلیل محتوای کیفی استفاده شد.
یافتهها : از تحلیل متن مصاحبهها، مفاهیم کلیدی زیر در دو طبقه اصلی رفاهی و اداری استخراج گردید. در طبقه رفاهی، امکانات درمانی، هدایا، استخدام و اردو و در طبقه اداری، اعتبارات، وضعیت مربیان، پست سازمانی و آشناسازی به دست آمد.
نتیجهگیری: بیان انتظارات از رابطین در هنگام انتخاب آنان میتوانند در ماندگاری آنان تاثیر زیادی داشته باشد. همچنین برگزاری نشستهای نمایندگان رابطین با مسئولین به منظور بیان مشکلات و ارائه راهکارها، برگزاری مراسم و فراهم نمودن بستر مناسب از طریق جذب منابع مالی جهت حمایت از برنامه رابطین و تقدیر از ایشان و ارتقاء سطح تحصیلات رابطین و مربیان و ایجاد پستهای سازمانی جهت مربیان میتوانند در افزایش حضور و ارتقاء برنامه رابطین بهداشت موثر باشد.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |