دوره 9، شماره 1 - ( 2-1394 )                   جلد 9 شماره 1 صفحات 97-105 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Arab Kheradmand A, Shabani E, Azadi T. Evaluating Satisfaction Of International Students At Tehran University Of Medical Sciences (TUMS). payavard. 2015; 9 (1) :97-105
URL: http://payavard.tums.ac.ir/article-1-5675-fa.html
عرب خردمند علی، شعبانی عنایت الله، آزادی طناز. ارزیابی میزان رضایتمندی دانشجویان خارجی در دانشگاه علوم پزشکی تهران. پیاورد سلامت. 1394; 9 (1) :97-105

URL: http://payavard.tums.ac.ir/article-1-5675-fa.html


1- دانشیار گروه جراحی عمومی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران
2- استادیار مرکز زبان، دانشگاه علوم پزشکی تهران
3- کارشناس ارشد کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی، واحد مدیریت توسعه امور بین المللی، معاونت بین الملل، دانشگاه علوم پزشکی تهران ، Ta-azadi@farabi.tums.ac.ir
چکیده:   (1970 مشاهده)

زمینه و هدف: امروزه دانشجویان خارجی تاثیر بسزایی بر روی رتبه دانشگاه در سطح جهانی دارند. دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز اقدام به جذب دانشجوی خارجی نموده است. میزان رضایت دانشجویان از خدماتی که دریافت می‌نمایند، حائز اهمیت است. هدف پژوهش حاضر تعیین میزان رضایتمندی دانشجویان خارجی دانشگاه علوم پزشکی تهران از شرایط و امکانات موجود در دانشگاه می­باشد.

روش بررسی: پژوهش حاضر توصیفی بود که به صورت مقطعی در سال 1392 انجام شد. جامعه پژوهش، دانشجویان خارجی پذیرش آزاد دانشگاه علوم پزشکی تهران بودند. نمونه­گیری به شیوه نمونه در دسترس انجام شد. ابزار پژوهش، پرسش نامه‌ی محقق­ساخته بود که پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ 97/0 برآورد گردید و روایی آن نیز به تایید گروه متخصصان رسید. آمار مورد نظر توسط نرم­افزار Excel استخراج گردید.

یافته‌ها: نتایج نشان داد که نزدیک به 70 درصد از دانشجویان از خدمات ارائه شده راضی و کاملاً راضی و نزدیک به 10 درصد نیز ناراضی و کاملاً ناراضی بودند. محل تشکیل کلاس‌های آموزش زبان فارسی به عنوان مهم‌ترین مشکل عنوان شد. بیشترین میزان رضایت نیز از معیار آموزش و یادگیری بدست آمد.

نتیجه‌گیری: با توجه به اینکه بیش از نیمی از دانشجویان خارجی از عملکرد دانشگاه اظهار رضایتمندی داشته­اند، می­توان نتیجه گرفت که دانشگاه در این زمینه به­گونه­ای رضایت­بخش عمل کرده است. اگرچه نسبت به حیطه‌هایی که دانشگاه در آن امتیازات کمتری کسب کرده است باید توجه بیشتری نشان داد. تمرکز بر نقاط قوت جهت توسعه­های آتی نیز ضروری است.

متن کامل [PDF 294 kb]   (1078 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت خدمات بهداشتی درمانی
دریافت: ۱۳۹۴/۵/۵ | پذیرش: ۱۳۹۴/۵/۵ | انتشار: ۱۳۹۴/۵/۵

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله پیاورد سلامت می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2017 All Rights Reserved | Journal of Payavard Salamat

Designed & Developed by : Yektaweb