دوره 8، شماره 3 - ( 6-1393 )                   جلد 8 شماره 3 صفحات 209-198 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران ، khayatan@ut.ac.ir
2- دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران
چکیده:   (7116 مشاهده)

  زمینه و هدف: نقش‌های کارآفرینی می‌تواند توسط مدیران در سطوح مختلف انجام شود. در واقع کارآفرینی را می‌توان تحت عنوان گرایشی اتخاذ شده از سوی مدیران به سمت محیط شان تفسیر کرد که در آن محیط باید توانایی کشف فرصت‌های جدید، جهت توانایی فعالیت‌های نوآورانه را داشته باشند. هدف از این مطالعه، شناسایی عوامل موثر بر رفتار کارآفرینانه‌ی مدیران مراکز تحقیقاتی دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران است.

  روش بررسی: برای انجام این تحقیق با توجه به حجم نمونه تعیین شده از طریق فرمول کوکران، تعداد 90 عدد پرسش نامه میان مدیران مراکز تحقیقاتی دانشگاه‌های علوم پزشکی شهر تهران توزیع شد. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها از مدل سازی معادلات ساختاری و با رویکرد حداقل مربعات جزئی ( PLS ) از طریق نرم افزار Smartpls.2 استفاده شد.

  یافته‌ها: از میان 90 پرسش نامه توزیع شده 67 عدد قابل بررسی بود. مدل ایجاد شده برای عوامل موثر با برازش 49/0 از برازش مناسبی برخوردار بود. بارهای عاملی بدست آمده برای متغیرهای مشاهده شده بالاتر از 4/0 بوده و سازه‌ها از روایی و پایایی مناسبی برخودار بودند.

  نتیجه‌گیری: عوامل محتوایی، عوامل زمینه‌ای ارتباطی معنادار و مثبت و عوامل ساختاری دارای ارتباطی معنادار و منفی با رفتار کارآفرینانه بود.

متن کامل [PDF 317 kb]   (4113 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی اصيل | موضوع مقاله: مدیریت خدمات بهداشتی درمانی
انتشار الکترونیک: 1393/7/19

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.