دوره 13، شماره 2 - ( خرداد و تیر 1398 )                   جلد 13 شماره 2 صفحات 142-150 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Saeidpour J, Faridfar N, Ghaziasgar M. Factors Affecting the Implementation of Outsourcing in Tehran University of Medical Sciences Hospitals: Hospital Administrators’ Vision. payavard. 2019; 13 (2) :142-150
URL: http://payavard.tums.ac.ir/article-1-6757-fa.html
سعیدپور جلال، فریدفر نیلوفر، قاضی عسگر مهسا. عوامل موثر اجرای برون سپاری در بیمارستان‌ها از دیدگاه مدیران در دانشگاه علوم پزشکی تهران. پیاورد سلامت. 1398; 13 (2) :142-150

URL: http://payavard.tums.ac.ir/article-1-6757-fa.html


1- استادیار مرکز تحقیقات مدیریت اطلاعات سلامت، دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران
2- دانشجوی دکتری مدیریت خمات بهداشتی درمانی، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران
3- کارشناس ارشد معاونت توسعه، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران ، mah55a@yahoo.com
چکیده:   (464 مشاهده)
زمینه و هدف: امروزه کوچک سازی سازمانها را می­توان استراتژی مناسبی برای بخشهای مختلف بیمارستانی در کشور در بستر موجود قلمداد نمود. لذا به­ کارگیری هر مکانیزم جدید درنظام سلامت نیازمند بررسی و تطبیق با شرایط محلی می­باشد. مطالعه‌­ی حاضر نیز با هدف بررسی عوامل موثر بر اجرای برون سپاری در بیمارستان از دیدگاه مدیران بیمارستان­های دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شده است.
روش‌ بررسی: پژوهش حاضر یک مطالعه­ی توصیفی-­­­ همبستگی و کاربردی است. نمونه­‌گیری در این مطالعه با توجه به حجم جامعه پژوهش(مدیران بیمارستان، مالی و امور قراردادهای بیمارستان­های دانشگاه علوم پزشکی تهران مشتمل بر 15 بیمارستان) به روش سرشماری انجام شد. ابزار مطالعه، پرسش­نامه­‌ی محقق ساخته ای بر 2 بخش شامل اطلاعات دموگرفیک و عوامل مؤثر بر استقرار برون سپاری در بیمارستان­ها که بین حجم نمونه توزیع شد و در مرحله بعد جهت تحلیل داده­ها، از آزمون­های آماری توصیفی در نرم افزار  SPSSاستفاده شد.
یافته‌ها: 58% شرکت کنندگان سابقه­‌ی خدمتی بالا و 80% تحصیلات ارشد و دکتری داشتند. برای اجرای موفق برون سپاری در بیمارستان­ها، باید موارد تشکیل تیم راهبردی برون سپاری، بررسی کیفیت خدمات برون سپاری شده، نظارت دقیق و تسلط مدیران به اصول برون سپاری مدنظر قرارگیرد.
نتیجه‌گیری: با توجه به اینکه برون سپاری خدمات می­تواند به نتایج مثبتی در خصوص افزایش کیفیت خدمت، رضایت ذینفعان، کاهش هزینه، ایجاد درآمد و ... دست یابد، بهره­گیری از دیدگاه­های مدیران صف که سابقه­‌ی خدمتی بالایی دارند در اجرای تصمیمات موفق موثر می باشد.
متن کامل [PDF 380 kb]   (50 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت خدمات بهداشتی درمانی
انتشار الکترونیک: ۱۳۹۸/۵/۱

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله پیاورد سلامت می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2019 All Rights Reserved | Journal of Payavard Salamat

Designed & Developed by : Yektaweb